Sztuka Przekonywania, Perswazji i Wywierania Wpływu
Data:
25.08.2016 -
26.08.2016
Miasto:
Zakopane
Adres:
ul. Droga Do Białego 3
Opis
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności przekonywania i wywierania wpływu szczególnie w sytuacji braku formalnej zwierzchności w procesie przekonywania innych do swoich inicjatyw i punktu widzenia oraz dobierania efektywnej argumentacji i umiejętności kwestionowania racji rozmówcy bez jednoczesnego burzenia relacji i obustronnej chęci do dalszej współpracy.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
Ćwiczenie integracyjno-wprowadzające.
Prezentacja programu.
Forma prowadzenia i zasady współpracy na szkoleniu.
Pierwszy moduł ma na celu zbudowanie atmosfery otwartości i wzajemnego zaufania, jako podstawy dalszej efektywnej pracy. Uczestnicy poznają podczas tego modułu cele szkolenia i proponowany sposób realizacji celów - program szkolenia. Omówione zostaną też zasady współpracy i kwestie organizacyjne, pozwalające na umocowanie się każdego z uczestników w sytuacji szkoleniowej.
BLOK I - Kluczowe narzędzia komunikacji w procesie wywierania wpływu i przekonywania.
2. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA W PROCESIE WYWIERANIA WPŁYWU PODCZAS KONTAKTU BEZPOŚREDNIEGO Z ROZMÓWCĄ.
Mowa ciała jako podstawa wywierania wpływu na rozmówcę.
Odczytywanie sygnałów z mowy ciała.
Spójność sygnałów werbalnych i niewerbalnych.
Kierowanie rozmową za pomocą własnej mowy ciała.
3. WYWIERANIE WPŁYWU PRZEZ TELEFON.
Bariery komunikacyjne.
Komunikacja niewerbalna jako jeden z głównych filarów wywierania wpływu przez telefon.
Szybkość i tempo mówienia.
Intonacja i dykcja.
Znajomość telefonicznego savoir- vivre'u.
4. CZEGO OCZEKUJE ROZMÓWCA?
Proszę powiedzieć…? – pytania pierwszym filarem w procesie przekonywania.
Formy aktywnego słuchania.
3 poziomy komunikacji.
Analiza potrzeb i oczekiwań jako wprowadzenie do procesu przekonywania do "naszych racji"
5. POZYTYWNE NASTAWIENIE I BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM.
Rola naszego nastawienia przy budowaniu relacji.
Pozytywne zwroty i przeformułowania.
Pozytywna i negatywna moc komplementu.
6. TECHNIKI KOMUNIKACJI I PRZEKONYWANIA OPARTE O INDYWIDUALNĄ SPECYFIKĘ ROZMÓWCY.
Osobowość rozmówcy w oparciu o programy informacyjne.
Charakterystyka czterech głównych typów osobowości.
Racjonalne i emocjonalne decyzje rozmówców.
Percepcyjna typologia rozmówcy.
Różnice międzykulturowe.
Wywieranie wpływu w oparciu o dostosowanie formy rozmowy do typu i osobowości rozmówcy.
7. WPROWADZENIE DO PERSWAZJI PSYCHOLOGICZNEJ.
Perswazja psychologiczna jako obejście systemu generującego opór.
Zasady percepcji podświadomości – działanie słów.
8. TECHNIKI I NARZĘDZIA PSYCHOLOGICZNO - LINGWISTYCZNE.
Implikacje (kody językowe) i Łączniki.
Techniki Presupozycji (wmawiania).
BLOK II - Techniki przekonywania i postępowania w trudnych sytuacjach.
9. PRZEKONYWANIE I INFORMOWANIE ROZMÓWCY.
Przetworzenie informacji uzyskanych od rozmówcy i prezentacja rozwiązania.
Wywieranie wpływu i argumentowanie.
Przekazywanie niepopularnych decyzji / informacji.
Elementy etycznej perswazji psychologicznej w procesie przekonywania.
10. POKONYWANIE OBIEKCJI I ZASTRZEŻEŃ ROZMÓWCY.
Pozytywne nastawienie do zastrzeżeń i obiekcji.
Intencja, kontrakt, pytanie i parafraza – jako "obiekcjo-łamacze".
Od obiekcji do akceptacji.
Techniki zamykania rozmowy.
11. KOMUNIKACJA ASERTYWNA W KONTAKTACH ZAWODOWYCH.
Nasza reakcja na zachowania nie akceptowalne ze strony rozmówcy.
Reakcja na presje i manipulacje rozmówców.
Asertywne przyznanie się do błędu.
Asertywna odmowa.
BLOK III - Wsparcie efektywności w procesie wywierania wpływu przez rozwój osobisty.
12. PANOWANIE NAD EMOCJAMI I STRESEM.
Metody przeciwdziałania powstawaniu stresu.
Negatywny stres i konstruktywny niepokój.
Ćwiczenia fizyczne i relaksacyjne w pracy i w domu jako narzędzia eliminowania nagromadzonego stresu.
13. WPŁYWANIE NA WŁASNE PRZEKONANIA I POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI.
Analiza poziomu poczucia własnej wartości.
Wprowadzenie do wpływania na własne przekonania.
Narzędzia wpływania na własne przekonania i poczucie własnej wartości.
14. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – PRZYSZŁE DZIAŁANIA.
Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia.
Wskazówki dotyczące implementacji nabytych umiejętności w praktyce.
Ewaluacja szkolenia.
W określonej formie, uczestnicy zbierają informacje i podsumowujemy najważniejsze elementy ze szkolenia. Następnie każdy tworzy indywidualny plan wdrożenia wybranych elementów ze szkolenia do codziennej pracy.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej