Adres:
Wrocławski instytut Psychoterapii ul. Sołtysowicka 65A
Opis
Charakterystyka studium:
Studium jest autorskim szkoleniem opracowanym i zweryfikowanym w praktyce przez kadrę nauczycieli Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii. Warsztaty tematyczne prowadzone są przez wykwalifikowanych i doświadczonych klinicystów i terapeutów z zakresu problemów rozwojowych. Studium stanowi wprowadzenie do samodzielnego prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi. Kurs obejmuje najczęściej występujące zaburzenia psychiczne w okresie dzieciństwa i adolescencji i metody pracy terapeutycznej indywidualnej i rodzinnej. Nauczyciele w ramach prowadzonych seminariów odwołują się do takich podejść jak: terapia strategiczna, systemowa, ericksonowska, skoncentrowana na rozwiązaniach i zasobach oraz poznawczo-behawioralna.
Program seminariów: Dotychczasowy program Studium został rozszerzony o 3 kolejne warsztaty: 1. Zaburzenia psychiczne w okresie rozwojowym - wybrane zagadnienia kliniczne. 2. Specyficzne trudności związane z pieczą zastępczą i adopcją. 3. Specyficzne trudności związane z rozwodem rodziców i rekonstrukcją rodziny.
Istnieje możliwość udziału w: 1. Wszystkich 10 warsztatach (program rozszerzony). 2. Pierwszych 7 warsztatach (program podstawowy). 3. Ostatnich 3 warsztatach (program dodatkowy).
Zaburzenia zachowania i opozycyjno - buntownicze u dzieci i młodzieży 31.08-01.09.2018 r.
kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania opozycyjno - buntowniczych wg ICD- 10, DSM-V,
podstawowe pojęcia i definicje;
rodzinny i społeczny kontekst zaburzeń zachowania i postaw opozycyjnych,
zaburzenia zachowania, bunt i negatywizm u dzieci i młodzieży jako symptomy – ich znaczenie i możliwości zmiany;
zaburzenia zachowania a agresja;
kompetencje terapeuty pracującego z zaburzonymi zachowaniami i agresją;
kompetencje dzieci i młodzieży z problemami agresji;
rozpoznawanie funkcji zachowań agresywnych i zastępowanie ich konstruktywnymi formami oddziaływań;
sposoby regulacji emocji – formy psychoterapii (indywidualna, rodzinna, grupowa);
strategie terapeutyczne dostosowane do potrzeb dziecka (bajka, opowiadania, terapia rodzinna, psychorysunek, nauka kontroli złości i techniki poznawczo-behawioralne);
przykłady kliniczne.
Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży 04-05.01.2019 r.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej