Inteligencja emocjonalna jako skuteczne narzędzie w kontaktach międzyludzkich
Data:
07.09.2017 -
07.09.2017
Miasto:
Wrocław
Opis
Szkolenie inteligencja emocjonalna jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi (klienci, współpracownicy, bliscy). Podczas treningu nie pracujemy nad zmianą sposobu zachowania, lecz nad lepszym uświadomieniem sobie emocji, zachowań, których uczestnicy zazwyczaj doświadczają. Celem kursu inteligencja emocjonlana jest to, by każdy biorący w nim udział przyjrzał się swoim mocnym stronom i świadomie z nich korzystał podczas kontaktów biznesowych ( i nie tylko), by dostrzegł swoje słabe punkty i na tej podstawie stworzył indywidualny plan rozwoju. Zadaniem szkolenia inteligencja emocjonalna jest lepsze poznanie siebie i innych oraz praca nad własnym "stylem interpersonalnym"
Uzyskane umiejętności: większa świadomość uczuć własnych oraz uczuć innych ludzis kuteczniejsze kierowanie własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach lepsza umiejętność słuchania innych ze zrozumieniemwiększa świadomość mechanizmów własnego działania umiejętność udzielania i otrzymywania informacji zwrotnych
Program szkolenia: 1. Emocje - wszystko , co warto o nich wiedzieć Czym są emocje, po co je odczuwamy, skąd się biorą? Nazywanie emocji własnych oraz emocji innych ludzi Czym jest inteligencja emocjonalna, czym jest dojrzałość emocjonalna?
2. Świadomość emocji i umiejętność korzystania z nich- praca nad "oswajaniem" uczuć Ćwiczenia związane z poszerzaniem świadomości własnych emocji pojawiających się w sytuacjach zawodowych Praca nad następującymi zagadnieniami:na czym polega różnica między świadomością uczuć własnych a świadomością uczuć innych ludzi? jak okazywać emocje? jak odczytywać emocje u innych? jak wpływać na emocje innych ludzi w sposób świadomyna czym polega gotowość do przyjmowania i wyrażania uczuć \"pozytywnych\" i \"negatywnych\"? jak kierować swoim zachowaniem gdy czujemy silne emocje? czy da się kontrolować emocje? w jaki sposób korzystać z wiedzy o emocjach w codziennych kontaktach z klientami i (współ)pracownikami? Przekonania jako źródło powstawania emocji: praca nad modyfikacją nieużytecznych przekonań Nawyki, które wywołują nieprzyjemne emocje: praca nad ich zmianą
3. Stres - jako szczególna zbitka nieprzyjemnych emocji: jak sobie z nim radzić, jak z niego korzystać? czym jest stresjak powstajenad czym możemy panować, a co jest poza naszą kontrolą? praca z przekonaniami wywołującymi lęk techniki relaksacyjneprofilaktyka radzenia sobie ze stresem
4. Komunikacja z ludźmi a inteligencja emocjonalna słuchanie innych ze zrozumieniem przy zachowaniu przestrzeni dla siebie umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb pomimo (czasem) nieprzyjemnych uczuć efektywna i satysfakcjonująca współpraca z ludźmi oparta na empatii wobec innych i siebieco zamiast agresji? Czym jest zachowanie agresywne? Jak pracować nad sobą by je ograniczać, jak pracować nad sobą by asertywnie reagować na agresję innych udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych zadawanie pytań, parafrazowanie, interpretowanie, klasyfikowanie, nie-ocenianie, odzwierciedlanie - w kontekście trudnych emocjonalnie sytuacji model von Thuna jako sposób manipulację i komunikowanie nie wprost
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej