Zatrzymaj się na chwilę, jeżeli otaczają Cię jacyś ludzie przyjrzyj się im. To bardzo ważne! Odpowiedz sobie szczerze – potrafisz zobaczyć ich prawdziwą osobowość, czy może bazujesz na powierzchownej ocenie, ufając w niezawodność intuicji? Wszyscy wiemy jak bardzo ważna, w relacjach i komunikacji międzyludzkiej, jest właściwa ocena drugiej osoby. Klęski w życiu prywatnym i zawodowym zaczynają się właśnie od „niewidzenia” prawdziwej osobowości. Pozostaje gorycz, płacz i naiwne tłumaczenie: że przecież ta osoba taka nie była. Oj była, była… Tylko nam się nie chciało widzieć.
Widzenie nie musi być trudne – człowiek prawdę o sobie ma wypisaną na całym wizerunku. Każdy z nas, od dziecka zapamiętuje mięśniami twarzy i całego ciała, najczęściej powtarzające się stany emocjonalno-ruchowe. Jest to bezwiedne i zostawia trwały ślad na naszym wyglądzie.
Często, jako dorośli chcemy ukryć słabości i kompleksy – nadrabiamy wizerunkiem, maskujemy niedoskonałości. Wnikliwa obserwacja tej „dbałości” wystarczy, aby zdobyć informacje o naszych słabych punktach. Profesjonaliści wielu dziedzin bazujących na relacjach międzyludzkich, oprócz wyczucia i intuicji, wykorzystują w kontaktach umiejętne „czytanie człowieka”. Świadomość wagi tych umiejętności wzrasta za każdym razem, gdy „nie poznamy się na ludziach”.
PROGRAM WARSZTATÓW:
Wstęp, czyli kilka ogólnych definicji: – biznes zarabia na relacjach – jak „czytają nas” ze wszystkiego wyszkoleni zawodowcy – pola i mechanizmy manipulacji we relacjach – każdy człowiek ma swoją specyfikęCo i jak można czytać w człowieku?
Ciało, ruch, wizerunek:
– sylwetka i znaczenie jej wyglądu – mowa ciała jako szczera wypowiedź ruchem – wizerunek jako obraz naszej mentalności i potencjału
Głos i forma wypowiedzi, pismo:
– głos; odtwarzacz i wzmacniacz naszej emocjonalności – sens i charakterystyka formy wypowiedzi – pismo czyli nasz styl i emocje
Mapa twarzy i oczy:
– pamięć mięśniowa i mimika – oczy i różne spojrzenia – wzrok a kłamstwo i konfabulacja
W sieci wizerunku w sieci:
– brak informacji to też informacja – pozory mylą czyli „wilk w owczej skórze” – dobry PR jest niewidoczny
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej