Adres:
pin Pracownia Pomocy Psychologicznej dla Dzieci Młodzieży i Rodzin 3 Maja 57b/4, 81-743 Sopot
Opis
"Diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci"
Prowadzący szkolenie: mgr Izabela Banasikowska
Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka), pięcioletnie studia doktoranckie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz II Edycję Szkolenia w Terapii Poznawczo-Behawioralnej, zorganizowaną przez Oxford Cognitive Therapy Centre, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Posiada Certyfikat Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od kilkunastu lat pracuje jako diagnosta i psychoterapeuta w różnych warszawskich ośrodkach terapeutyczno-diagnostycznych. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w szkole. Jest pod stałą superwizją certyfikowanych psychoterapeutów i superwizorów poznawczo-behawioralnych. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzinami.
Charakter i zakres szkolenia: Dzieciństwo kojarzy się ze szczęściem i beztroską, jednak w dzisiejszych czasach coraz większa liczba dzieci cierpi z powodu różnego typu lęków, począwszy od lęków separacyjnych, sennych koszmarów czy zaburzeń somatycznych o podłożu emocjonalnym, a skończywszy na tikach, kompulsjach, czy innych trudnościach, które czasem utrudniają czy wręcz uniemożliwiają chodzenie do szkoły. Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) jest najlepiej zbadanym empirycznie podejściem terapeutycznym w leczeniu lęków u dzieci. Podczas tego dwudniowego warsztatu zaprezentowany zostanie krótki przegląd CBT wraz z innowacyjnymi technikami terapii zabawą, wykorzystywanymi w celu zaangażowania, oceny i leczenia dzieci z lękiem. Interwencje będą dotyczyć podstawowych komponentów leczenia: psychoedukacji, relaksowania się, ekspresji emocji, restrukturyzacji poznawczej, ekspozycji i zapobiegania nawrotom.
Forma zajęć: Krótkie wprowadzenie teoretyczne, liczne ćwiczenia praktyczne, praca z wykorzystaniem własnych doświadczeń i przypadków dzieci przejawiających objawy lęku.
Program szkolenia:
Definicja i przejawy lęków u dzieci; „równanie lęku”
Nowoczesne i dostosowane do dzieci sposoby kontroli objawów płynących z ciała
Model poznawczo-behawioralny lęku: ogólny i specyficzne dla wybranych zaburzeń lękowych
Typowe błędy poznawcze i radzenie sobie z nimi
Metody behawioralne stosowane w terapii leków (np. metoda ekspozycji i zapobiegania reakcji)
Trening umiejętności społecznych jako jedna z metod w leczeniu zaburzeń lękowych
Rola rodziców w podtrzymywaniu objawów oraz w terapii
Plan pracy i plan zapobiegania nawrotom
Termin szkolenia 8,9 czerwca 2019 Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych. Harmonogram godzinowy szkolenia: Sobota 9:00 do 16:00 Niedziela 9:00 – 16:00
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej