SEN. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Data:
04.04.2020 -
05.04.2020
Miasto:
Łódź
Adres:
ul. Rewolucji 1905r. nr 52 (budynek H)
Opis
"Doszedłem do przerażającego wniosku, że w klasie moja rola jest decydująca. To moje osobiste podejście tworzy klimat. To mój codzienny nastrój wpływa na atmosferę. Jako nauczyciel posiadam moc decydowania o tym, czy życie dziecka będzie szczęśliwe czy nieszczęśliwe. Mogę być narzędziem tortur lub narzędziem inspiracji. Mogę upokorzyć lub wyleczyć. We wszystkich sytuacjach to moja reakcja decyduje o tym, czy kryzys zostanie eskalowany czy zażegnany, a dziecko uczłowieczone lub odczłowieczone." (Haim G. Ginnott (1993) Teacher and Child)
O trudnościach w uczeniu się powiedziano już wiele, lecz wydaje się, że to wciąż za mało, byśmy mogli z ulgą stwierdzić, że potrzeby uczniów, którzy doświadczają trudności szkolnych są ponad wszelką wątpliwość zabezpieczone.
Tegoroczną konferencję rozpoczniemy od doniesień badawczych w zakresie neurobiologii dysleksji rozwojowej, by następnie otworzyć dyskusję na temat roli nauczyciela w edukacji ucznia SEN (ang. special educational needs). Wierzymy, że obok skutecznych narzędzi dydaktycznych, to interpretacja tych trudności przez nauczyciela, jego postawa i zasoby emocjonalne, mogą mieć wpływ na kształt edukacji uczniów z trudnościami. Przyjrzymy się także pozytywnym praktykom edukacyjnym, które przekuwają wyzwania uczniów w sukcesy.
Głównym celem konferencji jest dyskusja na temat obecnej edukacji z perspektywy ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Lecz spojrzymy także na trudności szkolne z perspektywy osoby dorosłej, która opowie o ich konsekwencjach, jeśli chodzi o wybór ścieżki zawodowej. Ponadto, poruszymy temat neurozróżnicowania, motywacji i niechęci do nauki, która, między innymi, może być wtórnym symptomem stresu szkolnego. W związku z tym, chcielibyśmy zaprosić przedstawicieli społeczności akademickiej (w szczególności pedagogów, psychologów i językoznawców), praktyków pracujących w różnych obszarach edukacji, oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką do zgłaszania prezentacji.
Tegoroczna tematyka konferencji obejmuje następujące zagadnienia: Dysleksja rozwojowa Dyspraksja Dyslkalkulia Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) Aspekty terapii logopedycznej Autyzm i Zespół Aspergera Zaburzenia uwagi (ADHD/ADD) Zaburzenia lękowe Neurozróżnicowanie Motywacja Prokrastynacja
Inne propozycje powiązane tematycznie również zostaną wzięte pod uwagę.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej