Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną. Zasadniczym celem naszego szkolenia jest wyposażenie specjalistów w wiedzę i umiejętności w zakresie form pomocy psychologicznej i pedagogicznej dzieciom z zachowaniami problemowymi. W trakcie szkolenia zostaną przybliżone metody konstruowania i prowadzenia treningu, głównie mające zastosowanie w leczeniu u dzieci i młodzieży z zachowaniami problemowymi.
Szkolenie składa się z części teoretycznej i praktycznych ćwiczeń indywidualnych i grupowych, pracy nad przypadkami klinicznymi.
Szkolenie przeznaczone jest dla psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, wychowawców zajmujących się pomocą psychologiczną dzieciom i młodzieży z zachowaniami problemowymi.
Uczestnicy po szkoleniu otrzymują Certyfikat ukończenia szkolenia.
Program szkolenia:
1. Trudności przystosowawcze i zachowania problemowe u dzieci i młodzieży.
2. Charakterystyka dzieci z trudnościami przystosowawczymi i zachowaniami problemowymi:
a) nadpobudliwość,
b) impulsywność,
c) deficyt uwagi,
d) nieposłuszeństwo,
e) agresja i zachowania antyspołeczne,
f) zmienność nastrojów,
g) lęk i nieprzystosowanie społeczne,
h) obniżenie poziomu rozwoju umiejętności szkolnych.
3.Psychiatryczne kategorie diagnostyczne odnoszące się do zachowań problemowych i trudności przystosowawczych.
4. Czynniki mające wpływ na zachowanie i przystosowanie dziecka:
a) dziecko,
b) rodzic/rodzina,
c) grupa społeczna i rówieśnicza,
d) społeczność.
5. Rozwój psychiczny- charakterystyka.
6. Rozwój samokontroli.
7. Rozwój społeczny.
8. Rozwój emocjonalny.
9. Rozwój umiejętności szkolnych.
10. Charakterystyka funkcjonowania rodzica i rodziny.
11. Wspomaganie rozwoju samokontroli dziecka- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
12. Wspomaganie rozwoju społecznego- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
13. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
14. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
15. Wspomaganie rozwoju kompetencji rodzicielskich- - reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
16. Inne formy pomocy psychologicznej i pedagogicznej dzieciom z zachowaniami problemowymi.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej