Styl Prowokatywny - tło i narzędzia, w coachingu terapii i życiu
Data:
13.09.2019
Miasto:
Warszawa
Opis
Styl Prowokatywny wywodzi się z psychoterapii opartej na Terapii Prowokatywnej, której twórcą jest Frank Farrelly. Podstawy Tak Terapii jak i stylu Prowokatywnego leżą w Terapii Skoncentrowanej na Kliencie Carla Rogersa (wieloletni współpracownik i superwizor Franka Farrellego)
Jedną z charakterystycznych jego cech jest „przełamywanie” stereotypowego sposobu myślenia i wzorców postępowania pacjenta / klienta przez „życzliwe wyolbrzymienie obrazu świata pacjenta”.
Celem takiego podejścia jest zmiana perspektywy u pacjenta/klienta, a w rezultacie prowadzenie do zmiany zachowania. Terapeuta/coach odgrywa w podejściu prowokatywnym rolę „adwokata” ograniczających przekonań i postaw, pozornie popierając negatywną, przedstawianą przez klienta historię.
NOWE UMIEJĘTNOŚCI
• stosowania Stylu Prowokatywnego w obszarach profesjonalnej komunikacji, takich jak: terapia, coaching, superwizja, mediacja, doradztwo, praca socjalna, trening i inne;
• ciągłej „diagnozy” postępów pacjenta/Klienta lub wychowanka w procesie rozwoju/terapii lub zmiany;
• wydobywania potencjału tkwiącego w ograniczających przekonaniach i postawach pacjenta/ wychowanka oraz tworzenia nowych - wspierających i wzmacniających;
• szybszego docierania do źródeł problemu;
• wykorzystywania stanów impasu w procesie terapii i rozwoju;
• stosowania humoru i kreatywności w pracy indywidualnej i grupowej z pacjentami/ wychowankami;
• odświeżania perspektywy i szukania inspiracji do pracy z pacjentami/ podopiecznymi;
• zachowywania zdrowego dystansu w kontaktach z pacjentami i ich problemami.
NOWE NARZĘDZIA SŁUŻĄCE DO:
• pracy diagnostycznej z klientem lub / i z samym sobą
• pracy ze schematami myślenia, strukturą emocji i postrzegania;
• poszerzania perspektywy myślenia i działania klienta
• wspierania i rozwoju klienta;
• budowania w kliencie stanu motywacji i zaangażowania w proces rozwoju oraz zmiany;
• wzmacniania samoświadomości i samoakceptacji w kliencie;
• kształtowania odpowiedzialności za siebie i swoje decyzje u klienta;
• rozwoju chęci i odwagi klienta lub / i własnej do doświadczania i odczuwania;
• efektywnej pracy z „zawodowymi klientami” i „trudnymi wychowankami”;
• stosowania nieschematycznego podejścia w procesie nauczania i zmiany;
• pracy z „demonami” i abstrakcjami klienta.
NOWE PODEJŚCIE DO CODZIENNYCH OBOWIĄZKÓW A NAWET DO ŻYCIA, PRACY, ZAWODU I LUDZI, POPRZEZ SZUKANIE ODPOWIEDZI NA WAŻNE PYTANIA:
Jak dodawać otuchy, zamiast wzmacniać wewnętrzne lęki klienta?
Jak rozwijać w kliencie umiejętność brania odpowiedzialności za własne działanie zamiast przyjmowania pozycji „ofiary”?
Jak wydobywać źródła problemu i możliwości zmiany z „zamierzonych nieporozumień” w komunikacji z klientem?
Jak wychodzić z sytuacji utknięcia w martwym punkcie w rozwoju?
Jak wzmacniać motywację i siłę zaangażowania emocjonalnego w kliencie?
Jak prowokować pacjenta do zastosowania nowego sposobu radzenia sobie w danej sytuacji?
Jak sprowokować kontrolowany, konkretny rodzaj „auto – złości”, który zaowocuje podjęciem decyzji przez klienta?
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej