Jak wpływać komunikacją interpersonalną na realizację własnego celu?
Wszyscy wiemy, ile zdarza się codziennie nieporozumień i jak kosztowne bywają w skutkach... Twoja skuteczność w biznesie, zależy w dużym stopniu od tego, co zrozumie Twój rozmówca i Ty oraz - jak szybko.Pomoże Ci w tym nasze szkolenie – komunikacja interpersonalna. Dowiesz się:
Jak zwiększyć efektywność komunikacji w zależności od celu.
Jak wzmacniać właściwą interpretację Twoich komunikatów mową ciała, treścią i dźwiękiem.
Jak utrzymać skupienie odbiorcy komunikacją werbalną i niewerbalną.
Jak kontrolować rozmowę, czyli sztuka prowadzenia rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych.
Jak etycznie „challenge’ować” gdy inni mówią i... mało z tego wynika. Nauczysz się wpływać na rezultat rozmowy poprzez:
Parafrazowanie
Dopytywanie
Zatrzymywanie
Podsumowywanie
Odzwierciedlanie
Jak być dyplomatycznym w komunikacji mówionej i pisanej?
Unikasz mówienia o trudnych sprawach?
Nie chcesz urazić rozmówcy, więc zachowujesz swoje uwagi dla siebie?... A „w środku” zaczynasz się wkurzać, że coś nie działa zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
A może mówisz prawdę „prosto z mostu”, nie zastanawiając się nad tym, jak odbierze to druga strona… Niestety czasami czuje się ona urażona i rzutuje to negatywnie na dalszą współpracę?
Nic nie buduje więzi i relacji w najtrudniejszych sytuacjach tak, jak komunikacja. Szkoenie z komunikacji w 4GROW pokaże Ci skuteczne sposoby na to:
Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie.
Jak pospieszać opieszałych.
Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach.
Jak posługiwać się ukrytymi poziomami komunikatów?Nie wszystko widać i słychać, ale czujesz, że wpływa na Ciebie... Masz czasami wrażenie, że jesteś źle zrozumiany? Ktoś błędnie odczytuje Twój komunikat? A może samemu zdarzyło Ci się źle zinterpretować słowa rozmówcy? Wydawało Ci się, że wiesz o co chodzi, a po czasie okazywało się, że jest zupełnie inaczej? Skąd te błędy i nieporozumienia? Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o ukryte poziomy komunikatów, czyli powodem jest komunikacja. Szkolenia, które prowadzimy nauczą Cię:
odczytywać to, co niezrozumiałe i zawarte w ukrytych poziomach komunikatów,
komunikować się tak, by inni lepiej Cię rozumieli, przekładając treści z ukrytych poziomów komunikatów na poziomy jawne,
budować porozumienie niezależnie od tego, jakim „uchem” słucha Twój rozmówca (według modelu F.S. von Thun’a)
Jak wykorzystać neurolingwistykę w komunikacji interpersonalnej, by radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie - metamodel NLPW niektórych wypowiadanych przez ludzi komunikatach znajduje się pewna pułapka, niewiadoma – nieczysty chwyt. Warto mieć tego świadomość, umieć odpowiednio reagować i szybciej dochodzić do porozumienia – a tego uczą nasze szkolenia. Komunikacja interpersonalna to umiejętność rozpoznawania chwytów i obrony przed nimi:
Generalizacja i kwantyfikatory ogólne
Brak związku logicznego lub przyczynowo-skutkowego
Przerzucanie odpowiedzialności
Równia pochyła
Czytanie w myślach
Założenia
Modalne operatory konieczności
Modalne operatory możliwości
Nominalizacje
Niedookreślone rzeczowniki
Niedookreślone czasowniki
Oceny
Sądy
Różne typy osobowości - jak się z nimi komunikować?
Jaki jest Twój dominujący styl komunikacji, jego mocne strony? A jakie wyzwania?
Jak zmienia się Twoje zachowanie pod wpływem dyskomfortu i stresu?
Które wymiary Twojej osobowości warto wzmacniać, a które tonować w komunikacji z konkretnymi osobami, aby uzyskać pożądany efekt?
Będziesz mieć okazję znaleźć odpowiedzi na te pytania, sprawdzisz jaka jest Twoja komunikacja. Szkolenie sprawi, że odkryjesz...
Jak dzięki komunikacji interpersonalnej możesz lepiej współpracować w zespole
Czy masz czasem wrażenie, że inni Cię atakują w rozmowie?
A może sam dostałeś informację zwrotną, że trudno się z Tobą dogadać?
Zastanawiasz się jak skuteczniej komunikować się ze współpracownikami?
Czy do kobiet warto mówić inaczej niż do mężczyzn?
Czy różne pokolenia (baby boomers, pokolenie X, Y, Z) mówią rzeczywiście innym językiem?
Czy receptą na dobrą komunikację jest zawsze dopasowanie swojego języka do rozmówcy?
Na szkoleniu w 4GROW znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz nauczysz się, jak poprawić jakość Twojej współpracy z zespołem, dzięki praktycznym technikom i metodom skutecznej komunikacji. W trakcie całego szkolenia uczestnik otrzymuje konkretną informację zwrotną na temat swojego stylu komunikacji i podpowiedzi, jak doskonalić się w tym zakresie. Feedback udzielany jest przez trenera oraz przez pozostałych uczestników Większość problemów interpersonalnych jest skutkiem nieświadomej niekompetencji w obszarze jakim jest komunikacja. Szkolenia z komunikacji otworzą Ci oczy na to, jak wiele możesz zmienić w relacjach zawodowych i prywatnych na lepsze. Zacznij zmianę już dziś i zapisz się na szkolenia z komunikacji interpersonalnej!
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej