XII. edycja Ogólnopolskiego Kongresu dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych "Największe wyzwania dla psychologa i pedagoga w roku szkolnym 2017/2018
Data:
05.10.2017 -
05.10.2017
Miasto:
Warszawa
Opis
Zapraszamy na XII. edycję Ogólnopolskiego Kongresu dla Pedagogów i Psychologów Szkolnych
Największe wyzwania dla pedagoga i psychologa w roku szkolnym 2017/2018
Trudne relacje między uczniami w zreformowanej szkole podstawowej, gry psychologiczne w szkole, wsparcie ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeżeli chcesz:
✓ dowiedzieć się, jak skutecznie zapobiegać konfliktom pomiędzy uczniami w zreformowanej szkole podstawowej oraz jak je rozwiązywać, jeśli jednak się pojawią
✓ pomóc uczniom w wieku dojrzewania przejść przez ten trudny czas, a jednocześnie skutecznie radzić sobie z częstymi w tym okresie zachowaniami prowokacyjnymi i buntem
✓ zidentyfikować najczęstsze gry psychologiczne stosowane przez uczniów i nie dać się w nie wciągnąć
✓ poznać sprawdzone metody pracy z uczniem wymagającym indywidualnego wsparcia, w tym uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera
Dlaczego warto wziąć udział w kongresie?
Zapewniamy platformę szerokiej wymiany doświadczeń i pole do rzetelnej dyskusji, zarówno pomiędzy uczestnikami – pedagogami, psychologami i wychowawcami pracującymi w szkołach, jak i z najlepszymi specjalistami, m.in.(tu wymienimy z nazwiska kilku prelegentów)
Swoją wiedzą dzielą się wyłącznie eksperci z wieloletnim doświadczeniem - psychologowie, pedagodzy, terapeuci oraz osoby na co dzień pracujące z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
Umożliwiamy wygranie pomocy dydaktycznych, wyposażenia placówki oraz udziału w kursach i szkoleniach w licznych konkursach
Skupiamy się na aktualnych realiach pracy pedagoga i psychologa szkolnego – tak aby wszystkie przedstawione podczas kongresu rozwiązania były w 100% możliwe do wykorzystania w szkołach
Gwarantujemy pakiet praktycznych materiałów przydatnych w codziennej pracy z uczniami, m.in. arkusze wielospecjalistycznej oceny ucznia, scenariusze lekcji wychowawczych i zajęć integracyjnych, materiały do przeprowadzenia rady pedagogicznej
Szczegółowy program kongresu
PANEL 1
Trudne sytuacje pomiędzy uczniami w nowej szkole podstawowej
Sesja ekspercka:6-latki i dawni gimnazjaliści w jednej szkole – separacja czy integracja?
Jak zaangażować starszych uczniów w opiekę nad młodszymi kolegami – np. "Bajki – czytajki", program "Tutor osobisty"
Jak zapobiegać konfliktom i agresji pomiędzy uczniami – co faktycznie działa?Mądre reagowanie w sytuacjach konfliktowych z udziałem uczniów – kiedy reagować, a kiedy zostawić rozwiązanie problemu w rękach uczniów
PANEL 2
Praca z uczniem w okresie dojrzewania
Sesja eksperckaZmienne nastroje, drażliwość, burza hormonów – jak rozmawiać z uczniem w okresie dojrzewania, aby czuł realne wsparcie pedagoga/wychowawcy i otworzył się przed nim?
Niebieski wieloryb, małpy w kosmosie oraz sól i lód – jak mądrze reagować na kryzysy i niepożądane mechanizmy grupowe (akceptowanie i wzajemne zachęcanie do eksperymentowania z zachowaniami ryzykownymi i autoagresywnymi)
"Jestem taka brzydka", "Jestem taki niski", "Wszyscy moi koledzy są lepsi ode mnie" - jak pomóc nastolatkowi w walce z kompleksami zaniżającymi jego samoocenę?Zakochane nastolatki, czyli okres pierwszych szkolnych miłości i miłosnych zawodów – jak rozmawiać o emocjach, co zrobić, kiedy uczeń zaczyna opuszczać się w nauce
PANEL 3
W co grają uczniowie – gry psychologiczne w relacjach szkolnych
Sesja ekspercka"Idiota", "Zmuś mnie", "Drewniana noga", "Potakiwacz", "Zrób coś dla mnie" - najczęstsze gry psychologiczne występujące w środowisku szkolnym i ich konsekwencje
Prowokacyjne zachowania nastolatka – wyzywający ubiór, wulgarne odzywki, ignorowanie poleceń nauczyciela – jak skutecznie reagować i czy w każdej sytuacji reakcja nauczyciela/pedagoga jest niezbędna? Jak nie dać się sprowokować do wejścia w gręPrzerwanie rozpoczętej gry – sprawdzone sposoby na efektywną reakcję
PANEL 4
Uczeń wymagający indywidualnego wsparcia
Sesja eksperckaCo pedagog/szkolny psycholog musi, co może, a czego nie wolno mu robić?
Uczniowie z różnymi typami niepełnosprawności w szkole- co, komu i kiedy obowiązkowo trzeba zapewnić?
Jak właściwie przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia?Uczniowie ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera – mity, półprawdy i prawdy - jak organizować wsparcie?
Do udziału w Kongresie zapraszamy
✓ Pedagogów szkolnych
✓ Psychologów szkolnych
✓ Nauczycieli-wychowawców
✓ Nauczycieli prowadzących zajęcia z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej