Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi?
Data:
15.09.2017 -
16.09.2017
Miasto:
Toruń
Opis
Umiejętność pracy niedyrektywnej jest być może najważniejszą umiejętnością jaką powinien opanować specjalista pracujący z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. Niedyrektywne zajęcia są najlepszą okazją do rozwijania u dzieci umiejętności komunikowania się, w tym także za pomocą alternatywnych metod komunikacji. Zalety zajęć niedyrektywnych:
wyzwolenie w uczniach aktywności własnej
rozwoj społeczny i emocjonalny uczniow
nauczenie ich posiadania i bronienia własnego zdania
Celem warsztatu jest opanowanie przez uczestników właściwych nawyków w niedyrektywnej pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. W czasie szkolenia przeanalizujemy różnorodne sposoby reakcji nauczyciela na inicjatywy ucznia na różnych poziomach rozwojowych, tak podczas zajęć indywidualnych jak i grupowych. Wykorzystamy do tego materiał filmowy.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej