dr n. hum. Maria Kujawa Psycholog, specjalista w zakresie psychologii rozwojowo-wychowawczej oraz psychologii klinicznej. Długoletni pracownik naukowo-dydaktyczny , w Instytucie Psychologii UJ w Zakładzie Psychologii Rozwojowo- Wychowawczej. Równocześnie psycholog w Poradni wychowawczo-Zawodowej, Pogotowiu Opiekuńczym ,Domu Dziecka. Prezes Stowarzyszenia Psychologów Sądowych, z praktyką w zakresie diagnozy dla potrzeb sądu. Swoje doświadczenie zawodowe pogłębiała w ośrodkach terapeutycznych w Holandii i Włoszech. Prowadzi badania nad czynnikami i mechanizmami kształtującymi i zaburzającymi rozwój osobowości w dzieciństwie, interesuje się możliwościami twórczej adaptacji dziecka do świata dorosłych, problematyką ciekawości dziecięcej oraz samorealizacją kobiet i mężczyzn w małżeństwie. Zgromadziła szerokie doświadczenia dotyczące diagnozowania osobowości dziecięcej, terapii zaburzeń rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka, jak również sposobów pracy z rodzicami oraz wychowawcami. Trener metody terapeutycznej VHT, wspomagającej rozwój prawidłowych relacji w rodzinie.
Charakter i zakres szkolenia: Szkolenie poświęcone jest przedstawieniu diagnostyki zasobów rozwojowych, kierunków rozwoju, jak również nieprawidłowości w obszarze kształtującej się osobowości dziecięcej z uwzględnianiem istotnych dla niej zagrożeń Program obejmuje analizę przypadków z pracy klinicznej osoby prowadzącej szkolenie. Nowa interpretacja tego testu prowadzona jest z perspektywy poznawczo- rozwojowej z zachowaniem podstawowych propozycji L.Bellaka. Ukazane będą kierunki terapii dziecka.
Forma zajęć: Zajęcia mają charakter warsztatowy. Przykłady z pracy diagnostyczno–terapeutycznej osoby prowadzącej zajęcia.
Program szkolenia:
Podstawowa wiedza o metodzie CAT
Analiza CAT – podejście poznawczo-rozwojowe z wykorzystaniem teorii L.Bellaka: - zasoby rozwojowe; - zaufanie do świata i siebie; - koncepcja świata; - adaptacyjność mechanizmów obronnych; - integracja ego; - więź z osobami znaczącymi; - zagrożenie dla rozwoju.
Zasady integracji danych z wykorzystaniem innych danych.
Analiza przypadków – kierunki terapii.
Termin szkolenia:23,24 lutego 2019 Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej