Rolą terapeuty pracującego w nurcie rozwojowym jest podążanie za procesem terapeutycznym dziecka i jego rodziny oraz wspieranie tego procesu. Terapeuta rozwojowy, by efektywnie pomagać, musi być wrażliwy i otwarty na potrzeby dziecka, uważny na – często bardzo subtelne – sygnały komunikacyjne wysyłane przez dziecko i świadomy każdego działania jakie podejmuje w relacji terapeutycznej. Nie istnieją skrypty, za którymi można podążać, nie ma absolutnych wytycznych, terapeuta musi samodzielnie podejmować decyzje. Konieczna jest umiejętność wychodzenia poza schematy, dostęp do własnej kreatywności i twórczej mocy.
Techniki terapeutyczne i wiedza merytoryczna tworzą pewne ramy, w których możemy się poruszać, ale dla bycia dobrym terapeutą kluczowa jest nasza postawa i przekonania. Dlatego praca w nurcie rozwojowym skłania wielu terapeutów i nauczycieli do pracy nad sobą i dążenia do osobistego rozwoju.
W odpowiedzi na te potrzeby proponujemy warsztaty rozwoju osobistego dla terapeutów i nauczycieli pracujących niedyrektywnie, którzy czują, że praca w tym nurcie jest ich powołaniem i dla tych, którzy chcą połączyć drogę zawodową z rozwojem osobistym.
Na warsztatach przyjrzymy się temu:
dlaczego zostaliśmy terapeutą i czy bycie terapeutą jest naszą ścieżką serca
co to znaczy towarzyszyć w procesie autoterapeutycznym dziecka i jego rodziny i wspierać ten proces
Dowiemy się:
czym są metaumiejętności terapeutyczne , jak je odnajdywać i rozwijać
jak być świadomym własnych emocji w relacji z dzieckiem i jego rodziną i jak sobie z nimi radzić
jak podłączyć się do własnej kreatywności i twórczej mocy– czym jest intuicja terapeutyczna i jak z niej korzystać
jak pogłębić relacje z samym sobą i z naturą i dlaczego to jest ważne w tworzeniu dobrej relacji terapeutycznej
Będziemy też:
tworzyć sieć wsparcia i rozwoju dla terapeutów pracujących z dziećmi w nurcie rozwojowym
pracować nad aktualnymi, indywidualnymi problemami
wymieniać się doświadczeniami, przemyśleniami
PROWADZĄCY: Małgorzata Michaluk Oligofrenopedagog, terapeuta GPS, trener umiejętności społecznych. Pracuje z dziećmi z autyzmem i zaburzeniami więzi niedyrektywnie, w podejściu rozwojowym, opartym na relacjach. Inspiruje się koncepcją Jaspersa Juula , Hanny Olechnowicz, psychologią procesu Arnolda Mindella. Podchodzi holistycznie do terapii i wspierania rozwoju dziecka i jego rodziny. Pasjonatka podróży na Wschód – spędziła kilka miesięcy w Indiach i Nepalu, gdzie była wolontariuszką w domu dziecka i intensywnie pracowała nad własnym rozwojem. Od 6 lat praktykuje medytację. Bierze udział w wielu warsztatach rozwoju osobistego, cały czas pogłębiając rozumienie własnej ścieżki. Pracę nad sobą uważa za integralną cząstkę zawodu terapeuty. Dzieli się doświadczeniami z innymi terapeutami pracującymi w nurcie rozwojowym prowadząc szkolenia i superwizje.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej