Wyzwania okresu adolescencji i specyfika terapii nastolatka w podejściu systemowym
Data:
13.10.2018
Miasto:
Kraków
Adres:
Limanowskiego
Opis
OPIS SZKOLENIA
Wiek dorastania rozpoczyna się w 10–12 roku życia i trwa do osiągnięcia wieku młodzieńczego, przypadającego na 18–19 rok życia. W adolescencji, bardziej, niż w jakimkolwiek innym etapie rozwoju, człowiek podlega działaniu wielu sił wewnątrz-psychicznych, ale także niekontrolowanych zmian w ciele oraz naciskom świata zewnętrznego. Zmieniające się ciało sprawia, że młody człowiek silnie koncentruje uwagę na sobie, a także osadza się w swojej seksualności. Zmianom biologicznym towarzyszą zmiany w funkcjonowaniu intelektualnym, społecznym i olbrzymie zmiany w zakresie tożsamości. Intensywne zmiany, dokonujące się na tych płaszczyznach powodują, że dojrzewanie stanowi duże wyzwanie dla nastolatków i ich otoczenia, a nawet może przybrać charakter głębokiego kryzysu.
GODZINY SZKOLENIA:
10.00 - 18.00
PLAN SZKOLENIA
1. Charakterystyka pojęcia adolescencja; aspekty społeczno- kulturowe i prawne 2. Burza w mózgu nastolatka według Siegela- wstęp teoretyczny 3. Zadania rozwojowe okresu adolescencji- praca w grupach 4. Dyskusja o psychodynamicznym ujęciu rozwoju 5. Dlaczego zdarza się, że nastolatek wstydzi się rodziców- zmiany w okresie adolescencji z perspektywy systemowej 6. Dyskusja o znaczeniu grupy rówieśniczej i spotlight społeczny 7. Kryzys okresu adolescencji, czyli kiedy nastolatek wymaga profesjonalnej pomocy 8. Zaburzenia mające początek w okresie adolescencji i najczęstsza problematyka tego okresu- wyjaśnienia teoretyczne 9. Zachowania samobójcze w okresie dorastania 10. Kontakt z adolescentem i specyfika relacji psychoterapeutycznej- ćwiczenia praktyczne 11. Kiedy może mieć miejsce łączenie terapii indywidualnej i rodzinnej?- dyskusja 12. Dyskusja nad opisami przypadków
DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE
Szkolenie jest adresowane do psychologów i psychoterapeutów.
EFEKTY SZKOLENIA
Uczestnicy zdobędą ciekawą i bogatą wiedzę obejmującą różnorodne zjawiska okresu adolescencji. Nauczą się czym różni się kryzys w tym okresie od poważniejszych problemów, w tym klinicznych. Ponadto uczestnicy nauczą się sposobów budowania kontaktu z osobą w wieku nastoletnim i pogłębią swoje rozumienie na czym polega wsparcie dla potrzebujących nastolatków.
W CENIE SZKOLENIA:
W cenie szkolenia jest uwzględniony poczęstunek (kawa, herbata, woda, słodycze). Koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia Uczestnicy ponoszą we własnym zakresie.
UWAGA: w przypadku rezygnacji ze szkolenia po 16.09 nie będą zwracane opłaty za szkolenie.
PROWADZĄCY:
Dorota Solecka- Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, doktor nauk medycznych. Certyfikowany terapeuta i specjalista Terapii Środowiskowej PTP. Obecnie w trakcie specjalizacji z Psychologii Klinicznej. Od kilkunastu lat pracownik Kliniki Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w ramach całościowych kursów psychoterapeutycznych i w obszarze psychoedukacji dzieci i młodzieży. Autor i wykonawca zajęć dydaktycznych z psychologii klinicznej. Pracuje w nurcie systemowym i psychodynamicznym.
Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i newsami psychologicznymi?
Zapisz się do newslettera!
Serwis na swoich stronach www wykorzystuje m.in. pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Dowiedź się więcej