Już niebawem rusza nowy projekt z udziałem prof. Zimbardo, prof. Paula Gilberta oraz wielu największych autorytetów współczesnej psychologii
Studium Psychologia Praktyczna. MINDFULNESS, GENOGRAMY, TPT.
Naszą misją w obliczu rosnącego zapotrzebowania na profesjonalną pomoc psychologiczną i psychoterapeutyczną jest dostarczenie możliwości czerpania z wiedzy i doświadczeń uznanych w świecie specjalistów, jak: Rosemary Sword (terapia TPT), Philip Zimbardo (teoria TPT), compassion (Julia Wahl), do których dostęp do tej pory mieli tylko nieliczni z polskich psychologów i psychoterapeutów.
Znaleźliśmy na to rozwiązanie tworząc interaktywna platformę online, poprzez którą odbywać będzie się szkolenie. Taka forma posiada wiele zalet. Umożliwia nam ona kontakt z wybitnymi specjalistami praktykującymi w różnych zakątkach świata. Ponadto daje uczestnikom studium dużą swobodę w zakresie pracy nad dostarczonymi materiałami, co stanowi ogromną zaletę, biorąc pod uwagę fakt, że psychologowie i psychoterapeuci często pracują w różnych miejscach i nie mają standardowych godzin pracy.
Wyboru głównych trzonów tematycznych Studium dokonaliśmy tak, aby dostarczyć uczestnikom przydatnych narzędzi do pracy zarówno z klientem indywidualnym jak i w terapii par oraz rodzin. Narzędzia te, uzupełniają się i dają solidną bazę metodologiczną do pracy z szerokim spektrum trudności.
Badania przeprowadzone w ciągu ostatnich lat wykazały, że wprowadzenie do terapii praktyki Mindfulness bardzo pozytywnie wpływa na przebieg i efekt terapii, zwłaszcza w przypadku problemów takich jak depresja, zaburzenia lękowe, uzależnienia, przewlekłe zmęczenie, wypalenie zawodowe, zaburzenia odżywiania, czy zaburzenia psychosomatyczne. Ogromna wartość jaką ma wprowadzenie Mindfulness do pracy terapeutycznej jest fakt, że stanowi ono narzędzie, które klient wynosi ze sobą z gabinetu i z którego może korzystać przez całe życie.
Time Perspective Therapy, czyli terapia równoważeniem perspektyw spostrzegania czasu wykazuje wyjątkową skuteczność w leczeniu stresu pourazowego. Niemniej jednak jej założenia mają wartość uniwersalną, dzięki czemu wykorzystywać ją można w pracy z bardzo szerokim spektrum problemów. Terapia ta przenosi punkt ciężkości z przeszłości, w której tkwią pacjenci, na teraźniejszość. Prowadzi do zmiany sposobu myślenia na temat własnej historii, a dzięki uzdrawianiu przeszłości, kształtuje także lepszą przyszłość.
Praca z genogramem daje możliwość dogłębnego zrozumienia przekazów rodzinnych, urazów psychicznych, schematów postępowania, źródeł problemów i nie tylko. Umiejętność posługiwania się techniką genogramów stanowi niezwykle cenny zasób zarówno w pracy z klientem indywidualnym, jak i w terapii rodzinnej, a także w pracy edukacyjnej, wychowawczej, w pracy z rodzinami oraz w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych w małych grupach społecznych.
Te 3 metody stanowią podstawę naszego Studium, przy czym program Studium oferuje o wiele więcej, dlatego zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi tematami, nad którymi będziemy pracować.
Badania przeprowadzone w ciągu ostatnich lat wykazały, że wprowadzenie do terapii praktyki Mindfulness bardzo pozytywnie wpływa na przebieg i efekt terapii, zwłaszcza w przypadku problemów takich jak depresja, zaburzenia lękowe, uzależnienia, przewlekłe zmęczenie, wypalenie zawodowe, zaburzenia odżywiania, czy zaburzenia psychosomatyczne. Ogromna wartość jaką ma wprowadzenie Mindfulness do pracy terapeutycznej jest fakt, że stanowi ono narzędzie, które klient wynosi ze sobą z gabinetu i z którego może korzystać przez całe życie.
Time Perspective Therapy, czyli terapia równoważeniem perspektyw spostrzegania czasu wykazuje wyjątkową skuteczność w leczeniu stresu pourazowego. Niemniej jednak jej założenia mają wartość uniwersalną, dzięki czemu wykorzystywać ją można w pracy z bardzo szerokim spektrum problemów. Terapia ta przenosi punkt ciężkości z przeszłości, w której tkwią pacjenci, na teraźniejszość. Prowadzi do zmiany sposobu myślenia na temat własnej historii, a dzięki uzdrawianiu przeszłości, kształtuje także lepszą przyszłość.
Praca z genogramem daje możliwość dogłębnego zrozumienia przekazów rodzinnych, urazów psychicznych, schematów postępowania, źródeł problemów i nie tylko. Umiejętność posługiwania się techniką genogramów stanowi niezwykle cenny zasób zarówno w pracy z klientem indywidualnym, jak i w terapii rodzinnej, a także w pracy edukacyjnej, wychowawczej, w pracy z rodzinami oraz w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych w małych grupach społecznych.
Te 3 metody stanowią podstawę naszego Studium, przy czym program Studium oferuje o wiele więcej, dlatego zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi tematami, nad którymi będziemy pracować.
Studium to 6 miesięcy nauki, ponad 120 godzin kształcenia w nowoczesnej formule online. Studium ma na celu poszerzenie pozyskanej wiedzy w formule „Dowiedz się więcej” poprzez cykl wykładów video, prezentacji, merytorycznych artykułów, ćwiczeń, testów oraz konsultacji online.
Zapraszamy Państwa do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu!

Zapraszamy Państwa do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu!

Studium składa się z kilku głównych obszarów tematycznych:
MODUŁ 1: ZNACZENIE I ZASTOSOWANIE DIAGNOZY W PRAKTYCE PSYCHOLOGICZNEJ (20 GODZIN)
Wykład przewodni:
Znaczenie diagnozy w kontekście opiniowania i w relacji terapeutycznej - różnice. Osiągnięcia w obszarze stosowania narzędzi badawczych i wyzwania z nimi związane dla współczesnej psychologii i psychoterapii
- Jak skutecznie diagnozować - jakie narzędzia i sposoby mają zastosowanie w różnych formach pracy psychologicznej
- Diagnoza wybranymi narzędziami (np. ZTPI) – jak interpretacja wyników przekłada się na sposób pracy z klientem? Doświadczenia i problemy w formułowaniu diagnozy w wybranych formach pomocy z punktu widzenia psychologów praktyków z różnych obszarów psychologii – co można i warto wykorzystać we własnej praktyce?
MODUŁ 2: WSTĘP DO PODEJŚCIA UWAŻNOŚCI (MINDFULNESS) Z ELEMENTAMI PODEJŚCIA WSPÓŁCZUCIA (COMPASSION) (40 GODZIN)
Kierownik modułu:Julia E. Wahl
Wykład przewodni:
Wyzwania w psychologii XXI wieku – dlaczego potrzebujemy nowych metod terapeutyczno-treningowych i dlaczego tych kontemplacyjnych (w tym uważności i współczucia)? - wykład: Julia E. Wahl
Temat 1. Teoretyczne wprowadzenie do uważności (ang. mindfulness) i treningu redukcji stresu opartego na uważności (ang. mindfulness-basedstressreduction - MBSR) (Julia E. Wahl)
- Uważność – co to jest, czemu to służy, jak to się robi (praktyki i ćwiczenia wzmacniające uważność)(J.E.Wahl)
- Uważność w kontekście różnych tradycji kontemplacyjnych (w tym buddyzmu i chrześcijaństwa) (J.E. Wahl)
- Różne aspekty uważności: procesy poznawcze (uwagi), etyczne podejście (J.E.Wahl)
- Wstęp do różnych podejść uważności, w tym do treningu opartego na uważności (ang. Mindfulness-BasedStressReduction) (J.E.Wahl)
- Badania: jak badać (psychometrycznie i fizjologicznie) i jakie badania są już dostępne (potwierdzające skuteczność praktyk i podejścia uważności) (J.E. Wahl)
- Stres (w kontekście podejścia uważności)
- Uważność w kontekście pracy i bycia z dziećmi i młodzieżą – czemu to ważne
- Wprowadzenie do podejścia współczucia (różnica pomiędzy uważnością, a współczuciem, empatią, a współczuciem, badania, treningi dot. współczucia) (J.E.Wahl)
- Zagrożenia związane z praktyką uważności oraz McUważność (J.E.Wahl)
Temat 2. Praktyczne wprowadzenie do uważności
- Trening oparty na uważności (ang. Mindfulness-Based Stress Reduction - MBSR) –wstęp do praktyki (J.E.Wahl)
- Narzędzia do pracy z dziećmi i młodzieżą
- Proces grupowy w kontekście metod uważności (J.E.Wahl)Temat 3. Zastosowanie uważności w kontekście psychoterapeutycznym
- Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej opartej na uważności (Mindfulness-BasedCognitiveTherapy– MBCT) (w kontekście zapobiegania nawracającej depresji)Wprowadzenie do Terapii Skoncentrowanej na Współczuciu (Compassion-FocusedTherapy– CFT). Wykład: Paul Gilbert
MODUŁ 3: TWORZENIE I WYKORZYSTANIE GENOGRAMÓW W ANALIZIE WŁASNEJ (20 GODZIN)
Wykład przewodni:
W jaki sposób analiza wzorców zachowań rodziny może uruchamiać procesy stymulujące refleksję na temat lojalności i tajemnic rodzinnych?
Temat 1. Wskazania do zastosowania metody
- Techniki tworzenia i zastosowanie genogramów – w kontekście problemów współczesnej rodziny i nowych form wspólnego zamieszkiwania
- Genogramy i skuteczność ich wykorzystania w pracy z rodziną. Jak emocje mogą zostać „przekształcone" w obraz struktury rodzinnej? Ekspresja emocji i symbolika doświadczeń, diagnoza stylów przywiązania i rozpoznanie narracji rodzinnej- Omówienie funkcji terapeutycznych genogramów: rozwój kreatywności, wzrost akceptacji i tolerancii, ekspresja emocji, wzmocnienie kontroli nad nieadaptacyjnymi reakcjami i in.
Temat 2. Studia przypadków
- Oto Twoje drzewo genealogiczne - czyli w jaki sposób motywować klienta do walki o własne życie?
- Rodzaje głosów wewnętrznych (delegacje rodzinne i ich wymiary) – analiza przypadku- Transgeneracyjne wzorce zachowań – wykorzystanie technik sprzyjających komunikacji w pracy z genogramem w rodzinie. Znaczenie relacji pomagający-klient w kontekście terapii więzi
Temat 3. Analiza skuteczności metody
- Dlaczego praca w oparciu o genogramy sprawdza się w pracy edukacyjnej, wychowawczej, w pracy z rodzinami oraz w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych w małych grupach społecznych (genogramy kulturowe i inne)?
- Dlaczego pojęcie lojalności rodzinnych jest ważne w procesie odkrywania tajemnic rodzinnych?
- Rola symboli i poszukiwania alternatywnych wzorców zachowań w procesie budowania korekcyjnych skryptów rodzinnych- Psychologiczna mapa twojej rodziny czyli praca z klientem opornym. Udzielanie informacji zwrotnej – techniki i zasady
MODUŁ 4: TIME PERSPECTIVE THERAPY (TPT)
(KONCEPCJA AUTORSKA: PHILIP ZIMBARDO, RICHARD SWORD, ROSEMARY SWORD)
Wykład przewodni:THE TIME CURE - Jak leczy czas? – TPT w kontekście współczesnych markerów wchodzenia w dorosłość – kiedy i jak pracować metodą równoważenia perspektyw czasowych z młodymi ludźmi?
Temat 1. Wskazania do zastosowania metody
- TPT – terapia behawioralno-poznawcza ukierunkowana na cel w przestrzeni równoważenia perspektyw czasowych wobec wyzwań i zagrożeń cywilizacyjnych i społecznych XXI wieku
- Jak działa mózg w traumie? Czym są momenty kluczowe cyklu cierpienia emocjonalnego? Wzorce i mechanizmy radzenia sobie ze stresem przez osoby, które doświadczyły traumatycznych wydarzeń
- Pojęcia stosowane w TPT. Jak na potrzeby zainicjowania zmiany formułowane są znaczenia językowe?- Rozwijanie zrównoważonej perspektywy czasu. Sześć perspektyw postrzegania czasu oraz ich związek z osobowością i doświadczeniem jednostki
Temat 2. Studia przypadków
- Ocena predyspozycji i gotowości klienta do zmiany sposobu myślenia o „swojej historii” oraz do zmiany nieadaptacyjnych zachowań. Przekonania, które wpływają na przebieg procesu zmiany
- „Uwięziony w czasie” – szanse i zagrożenia wykorzystania określonych znaczeń językowych
- Dlaczego ludzie z urazem stresowym żyją w fatalistycznej teraźniejszości?
- Warianty przyszłości jako nowy wymiar celu i sensu życia dla osób po traumie
- MindBalancingApp. Aetas w redukcji stresu- ho’oponopono – klient, który uwierzył w moc przebaczania – studium przypadku
Temat 3. Analiza skuteczności metody
- Co sprawia, że zespół stresu pourazowego (PTSD) tak trudno się leczy (omówienie wybranych aspektów)?
- Dlaczego metoda TPT stosowana jest w łagodzeniu skutków stresu pourazowego. PTSD – wyzwania w pracy metodą równoważenia perspektyw czasowych
- Kwestionariusz Postrzegania Czasu Zimbardo (Zimbardo Time Perspective Inventory) – narzędzie do badania postrzeganych perspektyw czasowych. Analiza mocnych stron narzędzia i sposobów jego wykorzystania- Modyfikowanie sposobów myślenia o czasie – jak poznać własną perspektywę czasową i jak zmieniać ją w korzystną dla osoby? Terapia metaforą czasu. Pomiary skuteczności TPT
Wszystkie prelekcje wykładowców anglojęzycznych będą dla Państwa tłumaczone.
Pytania oraz zgłoszenia na studium prosimy kierować na :
Ewa Antkiewicz
ewa.antkiewicz@forum-media.pl
tel. 502 237 969
tel. 61 66 55 762Edyta Żmuda
edyta.zmuda@forum.media.pl
tel. 61 66 55 142
ZAPISY na Studium:http://psychoterapiapraktyczna.pl/?a=36710/1&promo=36710/1&f=art